Tiba-Tiba!! 2 Orang Ustaz Ini Ditampar Oleh Jin Bila Cuba Melaungkan Azan Di Tepi Gua…Misteri Kehilangan Jururawat Nurul Wazieyana Di Pasir Panjang, Santubong

Misteri Kehilangan Jururawat Nurul Wazieyana Di Pasir Panjang, Santubong|12.12. 2015 telah tercatat satu peristiwa yang cukup mengemparkan warga Sarawak apabila seorang Jururawat yang berasal dari Muar Johor dikatakan lemas. Walaupun sudah 2 tahun lebih peristiwa tersebut, namun ianya tetap menjadi satu misteri yang sukar diungkap dan dirungkai.

Seperti yang kita maklum misteri Kehilangan jururawat muda tersebut masih lagi belum terungkai sehingga kini. Nurul Wazieyana dikatakan lemas di Pasir Panjang, Santubong. Rentetan daripada itu operasi SAR mencari mangsa dijalankan oleh pihak penyelamat. Namun usaha mencari mangsa masih belum lagi menemui titik noktah, apabila mangsa masih gagal ditemui.

Sepanjang operasi SAR pencarian, pihak penyelamat telah menjumpai pakaian milik mangsa seperti baju, anak tudung dan pakaian dalam. Selain itu pihak penyelamat juga telah menjumpai organ yang berupa jantung, (kemungkinan organ binatang) di pesisir pantai sepanjang operasi pencarian.

Setelah berminggu-minggu mencari dan menggunakan perbagai kaedah, pihak penyelamat akhirnya membuat keputusan untuk menghentikan operasi pencarian. Bapa nurul Wazieyana akhirnya redha bahawa di Pasir Panjang lah kubur anaknya. Cuma dia berharap satu hari nanti jasad anaknya akan ditemui juga.

Setelah operasi SAR dihentikan, secara tiba-tiba operasi SAR mencari mangsa diteruskan hari ini dan ini pasti berita yang cukup menggembirakan terutama buat keluarga mangsa yang sememangnya berharap agar mangsa dapat ditemui.

Untuk makluman pembaca-pembaca sekalian. Sebenarnya sepanjang operasi pencarian mangsa. Bukan saja pihak penyelamat yang turun padang mencari mangsa. Orang-orang kampung Pasir Panjang dan kampung berhampiran juga turut membantu disertai oleh beberapa orang ustaz. Kawasan pencarian tertumpu kepada gua-gua tidak jauh dari mangsa dikatakan lemas.

Menurut penduduk kampung, mereka percaya Nurul Wazieyana sebenarnya disembunyikan oleh jin. Sama ada disembunyikan di dalam gua atau di kawasan yang berhampiran. Kita manusia biasa tidak dapat melihat tempat mangsa disembunyikan walaupun mangsa hanya didepan mata. Sebab tempat mangsa disembunyikan sudah ditutup rapat oleh jin.

Untuk membukanya bukan perkara mudah. Mesti ada golongan yang penuh berilmu di dada bagi berkomunikasi dan berbincang dengan jin tersebut. Pernah berlaku ketika mencari, 2 orang ustaz ditampar oleh jin bila cuba melaungkan azan di tepi gua yang diberi nama gua layang-layang.

Apa-apa pun sama-samala kita berdoa agar mangsa dapat dijumpai satu hari nanti walau dalam apa saja keadaan. Mungkin disebalik kejadian ini ada hikmahnya dan misteri antara yang tersurat dan tersirat kerana sememangnya Pasir Panjang, Pasir Pandak dan Santubong menyimpan perbagai misteri yang belum dirungkai.

Sumber: Eberita

Lelaki Ini Terlepas Dari Tuduhan Merogol Seorang Wanita..Alasan Lelaki Ini Memang “WIN” Giler!!

Ehsan Abdulaziz, 46, terlepas dari tuduhan merogol selepas mendakwa ‘kemasukan’ ke atas alat sulit mangsa tidak disengajakan akibat dia tersembam ke atas mangsa.

Jutawan hartanah itu dituduh merogol seorang gadis berusia 18 tahun ketika mangsa tidur di sofa pangsapuri Abdulaziz di Maida Vale, barat London.

Ketika perbicaraan di Southwark Crown Court, Abdulaziz menjelaskan dia telah terjatuh dan menghempap mangsa.

Pada 7 Ogos 2014, mangsa dan rakannya yang berusia 24 tahun bertemu dengan Abdulaziz itu di kelab Circ le Soir dan pulang bersama jutawan itu ke kediamanya.

Mangsa kemudiannya tidur di sofa sementara rakannya mengadakan hubungan seks dengan Abdulaziz di bilik tidur.

Mangsa bangun dan mendapati tertuduh sedang menciumnya sambil kemaluan tertuduh berada di dalam kemaluan mangsa,” jelas pendakwaraya Jonathan Davies.

Kata mangsa: Apa yang awak buat? Dan kata tertuduh, tidak mengapa, sambil memberi isyarat bahawa rakan mangsa masih tidur.

Mangsa kemudian bangun untuk mendapatkan rakannya, cuba mengejutkan rakannya namun gagal. Seterusnya mangsa cuba meninggalkan apartmen itu,” tambah Davies.

Abdulaziz, walau bagaimanapun, mendakwa dia datang untuk memberikan kemeja-t dan bertanya sekiranya mangsa memerlukan teksi.

Dia menambah, mangsa bertindak menggoda dan menariknya agar tubuh mereka bertindihan.

“Saya tidak berdaya, saya jatuh namun tidak apa-apa yang berlaku antara saya dan gadis itu,” tegasnya lagi.

Jutawan itu turut memberitahu mahkamah bahawa kesan air mani yang dijumpai pada mangsa mungkin sisa dari hubungan seksnya sebelum itu.

Kemaluannya mungkin terkeluar dari seluar dalam ketika dia mendekati mangsa dan kemasukan berlaku apabila dia terjatuh.

Ketika perbicaraan, menurut Daily Mail, hakim Martin Griffiths membenarkan Abdulaziz memberikan kenyataan secara tertutup. Juri mengumumkan keputusan tidak bersalah selepas sesi pertimbangan selama 30 minit.

Saya minta maaf kerana TAK SENGAJA masukkan ‘alat saya’ ke dalam awak punya malam tu!!

Ibu Elfira Dedah Perangai Buruk Sufian Suhaimi Yang Mengejutkan Ramai…

IBU pelakon Elfira Loy, Filzah Yusoff, 52, mengesahkan bakal memulangkan cincin pertunangan kepada keluarga penyanyi, Sufian Suhaimi sekali gus menjawab segala spekulasi mengenai hubungan itu.

Filzah ketika dihubungi berkata, Elfira yang kini berada di New York, Amerika Syarikat maklum berkenaan keputusan diambil.

“Sepatutnya saya dan suami ingin berjumpa keluarga Sufian semalam yang kebetulan berada di Kuala Lumpur tetapi mereka beritahu sudah ingin pulang ke Muar.

“Jadi, saya dan suami tunggu waktu lapang mereka pula untuk berjumpa dan pulangkan cincin. Cuma, apa boleh jelaskan, Elfira dan Sufian sudah tidak ada apa-apa hubungan.

“Elfira tahu mengenai perkara ini dan menyerahkan segala keputusan kepada kami. Lebih baik kami sebagai ibu bapa ambil langkah awal sebelum segalanya jadi lebih teruk selepas berkahwin nanti,” katanya kepada Harian Metro.

Filzah juga menjelaskan, dia terasa hati dengan Instagram Stories (IG Stories) dimuat naik Sufian yang mengatakan dirinya orang ketiga dalam perhubungan mereka.

“Sampai hati dia cakap saya orang ketiga. Mana rasa hormat dia terhadap saya? Apa saya lakukan demi kebaikan Elfira. Mana ada ibu bapa yang inginkan anak mereka hidup susah.

“Sebagai ibu, saya hanya menasihati mana yang terbaik. Kenapa perkara ini disalah anggap? Lagi pula, saya sudah banyak kali beri peluang kepada Sufian untuk berubah. Malah sebelum mereka bertunang lagi.

“Apa yang kami dapat, dia sama saja. Saya tidak mahu berkongsi lanjut kerana dia tahu dan sedar apa yang sudah dilakukan,” katanya.

Filzah berkata, dia juga tidak kisah jika selepas ini ramai yang memandang serong terhadap dirinya.

“Saya kesal apabila orang menuduh Elfira yang bukan-bukan. Kalau nak tahu, anak saya jenis berfikiran positif. Dia rela jika diri dan hatinya di sakiti berbanding orang disayangi.

“Namun, dengan apa yang dia lalui selama ini, saya tidak boleh tahan lagi. Saya fikir, perpisahan adalah cara terbaik. Biarlah orang nak mengata saya. Apa yang penting, saya sekeluarga tahu apa perkara sebenar” katanya.

Usaha untuk mendapatkan kenyataan Sufian Suhaimi gagal apabila kedua-dua nombor telefon tidak diaktifkan.

Sufian dan Elfira mengikat tali pertunangan pada 6 Oktober lalu. 

Sumber

(FOTO) Beli Kereta Lamborghini, Ini Respon Shuib Sepahtu

Nama Shuib Sepahtu merupakan antara pelawak yang amat berjaya di Malaysia.

Perjalanan seninya bersama kumpulan Sepahtu terutama bersama Jep, boleh dikatakan amat berjaya dengan pernah memenangi Maharaja Lawak Mega, satu pentas yang amat besar buat pelawak di Malaysia.

 

Selain hebat membuat lawak, Shuib Sepahtu juga kini terlibat dalam bidang perniagaanseperti dobi dan menjual madu.

Setelah berjaya, sudah pasti Shuib mempunyai impian untuk memiliki sebuah kereta idaman yang mewah.

Menerusi entry terbbaru di laman Instagram, Shuib telah memuat naik gambar bersama kereta jenama Lamborghini berwarna merah mendapat perhatian para followernya.

Shuib yang kini berumur 34 tahun, berkata, dia bersyukur dapat bergambar dengan kereta idamannya dengan berkat usaha perniagaan produk madunya.

Ini tulis Shuib di entry terbabit:

“Alhamdulillah, berkat usaha dan bisnes madu, akhirnya dapat bergambar dengan kereta idaman tapi ni memang terhad sebab cuma ada 4 biji dalam Malaysia.

“Alhamdulillah… Semoga memberi inspirasi pada semua…Amin,”

Rata-rata pengikut di laman sosialnya itu mengucapkan tahniah atas pencapaian suami kepada penyanyi Siti Sarah itu.

Ramai yang gembira dengan kejayaan yang dikecapi oleh pelawak yang telah berkahwin dengan penyanyi popular Siti Sarah.

Bagaimanapun, ketika Shuib dihubungi oleh portal mStar Online, Shuib memberitahu bahawa kereta tersebut bukan miliknya dan hanya sekadar untuk bergambar sahaja.

Ini penjelasan dari Shuib tentang foto gambar kereka mewah itu:

“Tak adalah, bukan kereta saya. Itu kereta orang, saja nak bergambar,”

Itulah kisah sebenarnya, ramai yang salah faham rupanya. Shuib hanya bergambar sahaja dengan kereta Lamborghini  itu, bukan miliknya.

Diimbas kembali, sebelum ini, Shuib menjadi  penyampai radio Sinar FM dan telah berhenti pada 29 November tahun lalu bagi memberi tumpuan pada perniagaan madunya.

Sumber: mStar

Kerana Hisap Vape, Ini Respon ‘Win’ Emma Maembong

Pelakon terkenal Emma Maembong diakui memiliki hubungan kekeluargaan dan persaudaraan yang akrab dengan adik beradiknya yang lain. Mempunyai 7 adik beradik perempuan, tidak hairanlah mereka sekeluarga memang sangat happening dan sporting. Walaupun sibuk bekerja, itu tidak membataskan ruang waktu mereka bersama.

Terbaru, Emma di Instagram memuat naik video prankChacha ketika dia keluar bersama kekasih. Sampai pecah vape Chacha! Nakal betul Emma ini ye!

Bagus dia dah tak payah nak vape lagi – Emma

Emma Maembong bersama seorang lagi adik perempuannya membuat ‘prank’ dengan menyergah Chacha Maembong ketika dia keluar bersama kekasih. Mereka berdua pada awalnya menyorok kemudian menyerbu Chacha menyebabkan vapenya terpelanting dan pecah. Dalam video tersebut Emma berkata ‘bagus juga vape pecah, selepas ini Chacha tidak perlu vape lagi.’

Di ruangan komen ada segelintir yang tidak suka dengan mengatakan Chacha berperangai buruk. ‘Cha isap vape. Buruknya perangai’. Namun kritikan tersebut mendapat kecaman daripada peminat Emma yang lain pula.

‘Buruknya perangai’

Respon Emma Maembong

Sumber : Instagram Emma Maeombong

Sumber – ohbulan

Ibu Elfira Kata Putus, Ini Pula Jawapan Sufian Suhaimi !

PENYANYI Sufian Suhaimi tetap berpegang kepada prinsip pertunangannya dengan Elfira Loy masih belum berakhir selagi cincin yang diberikan masih bersama pelakon itu.

Sufian menerusi pengurusnya, Mahadhir Mohamad memberitahu hubungannya tidak mempunyai sebarang masalah kecuali ada campur tangan pihak ketiga.

“Dia berpegang kepada prinsip selagi cincin masih bersama Elfira mereka masih bertunang.

“Katanya dia dengan Elfira tiada masalah kecuali ada pihak ketiga,” katanya.

Ibu Elfira (kiri) mengesahkan pertunangan anaknya sudah berakhir.

Pada Sabtu, ibu kepada Elfira iaitu Filzah Yusoff, 52, mengesahkan ikatan pertunangan di antara anak perempuannya dengan Sufian sudah berakhir baru-baru ini.

Pihaknya akan bertemu dengan keluarga Sufian untuk memulangkan cincin pertunangan mereka dalam masa terdekat.

Pasangan itu mengikat tali pertunangan pada 6 Oktober tahun lalu dan sepatutnya melangsungkan perkahwinan pada Mac ini.

Keluarga Sufian ketika menghantar rombongan merisik pada Julai tahun lalu.

Elfira kini sedang berada di New York, Amerika Syarikat.

Dalam pada itu, Mahadhir berkata, Sufian akan tampil memberikan kenyataan berhubung isu tersebut menerusi Instagramnya apabila tiba waktunya.

Malah Sufian akan menjawab mengenai dakwaan kononnya ibu Elfira terasa hati dengan Sufian yang didakwa mengeluarkan kenyataan di InstaStory mengatakan wanita itu adalah orang ketiga dalam perhubungan mereka.

“Itu nanti Sufian jawab sendiri di Instagram. Dia akan buat kenyataan bila sampai masanya,” katanya.

sumber: mstar

Ya Allah..!!! Wanita Hamil Berusia 27 Tahun yang Baru Melahirkan Anak ini Tiba-tiba Merasa Kesejukan Dan Doktor Terkejut Ketika Menyelak Kain Selimutnya….! Rupa-Rupanya…

Banyak calon ibu yang mengatakan bahwa hanya pada saat melahirkan anak baru bisa merasakan dingin atau hangatnya perasaan manusia.

Ada ibu yang bahkan tidak berani melahirkan anak perempuan, bukan karena lebih mengutamakan anak laki-laki, tapi khawatir atau tidak mampu melihat anak perempuannya akan mengalami siksaan seperti dirinya saat melahirkan anak kelak.

Seperti misalnya yang dialami Lolan yang sekarang merasakan apa yang disebut dengan dinginnya sikap manusia.

Keluarga suami Lolan yang berusia 27 tahun ini sangat bahagia dengan kehamilan Lolan. Karena tinggal di daerah perkampungan dan sedang hamil, Lolan pun tinggal di rumah dan mengerjakan pekerjaan rumah tangga yang bisa dilakukannya.

Terkadang saat mertuanya ke ladang, Lolan yang memasak di rumah, sementara suaminya bekerja di luar daerah dan jarang pulang.

Semula dipikir hari-hari yang dilaluinya akan berjalan lancar, tapi siapa sangka saat memasuki minggu ke 39 kehamilannya, air ketuban Lolan tiba-tiba pecah, keluarganya segera membawanya ke rumah sakit.

Menurut doktor yang memeriksa Lolan mengatakan bahwa Lolan bisa melahirkan secara lancar. Lolan pun menunggu persalinannya dengan perasaan campur aduk, sekitar jam 3 pagi kemudian, mulut rahim Lolan akhirnya dibuka, dan dibawa ke ruang persalinan.

Di bawah bantuan doktor, akhirnya Lolan melahirkan dengan lancar seorang anak laki-laki, setelah membersihkan plasenta dan kotoran di tubuh bayinya, doktor menjahit kembali luka robekan Lolan.

Setelah selesai, Lolan yang menunggu sekitar dua jam di ruang observasi kemudian didorong keluar bersama anaknya.

Pada saat itu, suami dan ibu mertuanya yang menunggu dengan cemas di luar hanya memikirkan keadaan anak atau cucunya, sedikit pun tidak terlintas dalam benak mereka bagaimana dengan keadaan Lolan selepas melahirkan anak.

Mereka semua tertawa bahagia melihat anak yang baru menghirup udara bumi itu, dan berbincang-bincang mengenai sang bayi.

Sementara Lolan justeru sangat sedih melihat mereka semua tampak begitu bahagia menyambut kelahiran anak atau cucu mertuanya itu.

Kerana tidak ada seorang pun yang benar-benar peduli dengan keselamatan dan deritanya.

Setelah melihat anaknya, suami dan perawat kemudian mendorong ibu dan anak itu ke ruang pesakit.

Tapi lima menit kemudian, Lolan berkata pada suaminya kalau dia merasa sekujur badannya dingin dan gemetar, bibirnya juga juga bergetar saat bicara.

Mendengar keluhan Lolan, suaminya pun segera memanggil doktor, dan suasana di ruang pesakit sesaat menjadi sangat tegang.

Doktor periksa menyingkap selimut Lolan dan terkejut melihat bagian bawah Lolan penuh dengan genangan darah!

Dan darahnya terus bercucuran, itu adalah pendarahan yang serius selepas persalinan!

Pasukan doktor segera melakukan sedaya upaya penyelamatan darurat, dan akhirnya menemukan titik perdarahannya kemudian segera melakukan pemindahan darah pada Lolan.

Dari percakapannya dengan Lolan, doktor yang membantu dia tadi, baru tahu ternyata sikap keluarga mertuanya di ruang persalinan tadi sangat membuat Lolan merasa tidak selesa, sehingga mengalami perdarahan yang serius padanya.

Tips: Seorang wanita hamil perlu mendapat perhatian selepas melahirkan anak, dihimbau kepada anggota keluarga jangan hanya peduli pada anak yang baru lahir, lalu mengabaikan ibu yang melahirkannya.

Jangan sampai membuat perasaan/emosional ibu hamil bergejolak, agar tidak menimbulkan perdarahan hebat!

Saat persalinan, wanita hamil itu membutuhkan perhatian ekstra, dia hanya membutuhkan sepatah kalimat dari keluarga, terutama suami, “Bagaimana keadaanmu sayang? Dia akan sangat senang mendengarnya, dan percayalah ini akan membantu memudahkan prosesnya melahirkan.”

Nah ibu-ibu sekalian, siapa dulu yang dilihat suami anda saat setelah kalian melahirkan?

sumber

Putus Tunang, Lepas Elfira! Ini Penjelasan Ibu Elfira Loy Pulak, Harap Korang Semua Tabah Membaca Cerita Hot Pasangan Malaysia Ini..

KUALA LUMPUR 15 Feb, – Ibu kepada pelakon Elfira Loy, Filzah Yusoff enggan memberikan sebarang komen berhubung desas-desus yang mengatakan pertunangan anaknya dan penyanyi Sufian Suhaimi sudah putus.

“Nanti apa-apa saya beritahu,” jawabnya ringkas menerusi aplikasi Whatsapp kepada UTUSAN ONLINE. Desas-desus mengenai putus tunang itu semakin hangat diperkatakan setelah Sufian menukar nombor telefonnya kerana enggan diganggu dengan pertanyaan soal putus tunang itu. Kalau dilihat hubungan ini seperti tiada Insurance pon.

Dalam pada itu pengurus Sufian, Mahadhir Mohamad mengesahkan penyanyi lagu Terakhir itu sudah menukar nombor telefon dan meminta ruang agar tidak terus diajukan dengan soalan sama. “Sudah seminggu dia tukar nombor telefon baharu dan dia minta agar tak diganggu (dengan) soalan-soalan berbentuk peribadi. “Malah untuk program temubual dia juga hanya akan bercakap soal kerjaya semata-mata,” kata Mahadhir ketika dihubungi.

Sebelum ini Sufian meminta agar semua pihak mendoakan yang terbaik terhadap masalah hubungan mereka yang disifatkan cukup rumit. Sufian dan Elfira pada 6 Oktober lalu di kediaman keluarga Elfira di Alam Damai, Cheras dan merancang untuk berkahwin pada Mac ini. Elfira bagaimanapun tidak dapat dihubungi dan difahamkan sedang berada di Amerika Syarikat.

Sumber:embangkenchangtoq

“Buruknya Muka Laki Bini Ni… Jijik” – Almy Nadia Dihina

Pasangan selebriti Datuk Fizz Fairuz dan Datin Almy Nadia nampaknya telah mencuri perhatian sejak Fizz bergelar Datuk.

Baru-baru ini, pasangan ini telah dihina oleh individu yang tidak dikenali di laman media sosial Almy Nadia.

Penghinaan yang melampau ini dimuatnaik oleh Almy Nadia di satu entry di laman Instagram milik pelakon ini.

Memang amat melampau kata kata yang dilemparkan oleh individu berkenaan.

Ini tulis individu berkenaan:

“Buruknya muka laki bini ni. Jijik. Satu nak tanya, siapalah orang ulu yang anggap korang berdua kaya. Sebelum kau kahwin dengan beruk ni kau jual kuih karipap kan sebab tak ada income. Sedar diri mok oi!”

Setelah dihina oleh pemilik akaun yang tidak dikenali itu, Almy Nadia meluahkan rasa terkilan di laman IG miliknya.

Kata Almy Nadia, individu berkenaan mungkin ingin perhatian dan ‘famous’. Almya juga menggelarnya seorang yang tiada adap.

  Ini respon balas Almy Nadia:

“Di hari Jumaat yang mulia ini… Jom ramai-ramai kita follow this IG nak tak?? Hahahahhah kesian this IG tak ada orang follow dia.. nak follower dan nak famous this IG.. masuk rumah saya tak ada adap.. jom ramai-ramai please follow IG ini”

Ini foto yang dimuatnaik oleh Almy Nadia:

Di ruangan komen, ramai para peminatnya yang memberi sokongan kepada Almy Nadia supaya mengabaikan komen negatif seperti yang dilemparkan dari individu berkenaan.

Sebagai seorang selebriti, memang akan ramai haters yang muncul dan ada yang suka menghina para selebriti yang dibenci mereka, jadi bersabarlah.

Semoga pasangan selebriti Almy Nadia dan suami, Fizz Fairuz terus sukses dan teruskan kuat agar tidak terkesan lagi dengan komen komen negatif seperti ini.

Untuk pengetahuan, Almy Nadia dan juga Fizz Fairuz telah berkahwin pada tahun 2014 dan mempunyai anak perempuan.

Sumber: Instagram Almy Nadia

13 Foto Realiti Sebenar Keadaan Panggung Wayang Untuk Filem Luc#H Di Amerika Yang Jijik Dan Mengerikan

Lagi Bukti Dunia Akhir Zaman!! Saksikan 15 foto realiti sebenar keadaan Panggung Wayang untuk filem luc#h di Amerika Syarikat (USA) yang amat jijik dan mengerikan. Foto no.2, no.3 dan no.5 tu paling teruk sekali hingga ‘MAKHLUK ANEH’ pun datang berpusu-pusu untuk bersarang danberkeliaran di sekitar panggung tersebut.

Sebelum adanya internet dan pita video, cara untuk melihat filem dewasa adalah dengan pergi ke pawagam khas orang dewasa, tetapi semenjak adanya internet dan pita video, wayang dewasa ini telah semakin pupus.

Yang adapun seakan-akan telah mati kerana keadaan sudah usang. Di bawah adalah gambar panggung wayang yang masih beroperasi dan merupakan panggung wayang dewasa yang terakhir yang berada di Vancouver bernama Fox Theatre. Ianya ditutup sementara untuk pengubahsuaian.

Gambar dibawah memaparkan betapa kotornya dan jijiknya pawagam tersebut, moga lepas ini terus di tutup pawagam maksiat ini.

Nasib baik kat negara kita tak ada, kalau ada memang ramai lah yang pergi buat maksiat.

sumber