WOWWW…Umurnya 71 Tahun Tapi Kelihatan Seperti Umur 30 Tahun Hanya Kerana Dia Makan 5 Jenis Makanan Ini Tiap Hari… Jom Kita Amalkan Dari Sekarang !

Siapa yang tak inginkan kelihatan awet muda terus? Semua orang terutama kaum wanita pasti inginkan kelihatan muda setiap saat.

Banyak orang yang menyarankan untuk menggunakan minyak zaitun setiap hari agar terlihat tetap awet muda, tapi anda tahu tak, wanita yang satu ini selalu memakan 3 jenis makanan ini tiap hari supaya mampu kelihatan awet muda!

Dia sekarang sudah berusia 71 tahun, tapi penampilan dan wajahnya masih terlihat seperti baru berusia 30 tahun! Apa rahsianya? Jom bongkar!

1. Lobak

Lobak terkenal sebagai salah satu makanan yang berguna sangat untuk melembutkan tekstur kulit kita. Lobak juga mengandung zat pektin yang berfungsi untuk mengeluarkan zat racun atau zat yang tidak berguna keluar dari tubuh sehingga kulit kita terlihat lebih sihat.

Zat karoten yang terdapat pada lobak juga berfungsi untuk mencegah inginkandapan melanin pada kulit sehingga flek hitam pun tak akan tumbuh pada kulit kita.

Vitamin E yang terdapat banyak dalam lobak juga berfungsi sebagai antioksidan, oleh karena itu, kalau kamu inginkan punya kulit yang mulus, boleh deh coba makan lobak setiap hari mulai dari sekarang!

2. Buah cherry

Buah cherry ini terkenal sebagai buah yang berkhasiat untuk memutihkan kulit serta menghilangkan flek hitam pada kulit.

Banyak produk kecantikan yang menggunakan cherry sebagai bahan untuk produknya juga loh! Vitamin C dan zat besi yang dikandung buah cherry sendiri 20 kali jauh lebih banyak daripada buah apel…

Selain itu, vitamin A yang terkandung dalam buah cherry sendiri berfungsi untuk pertumbuhan sel kulit baru dan memperindah kulit.

3. Zaitun

Zaitun sendiri sudah digunakan sejak jaman Yunani sebagai bahan kecantikan wanita. Zaitun berguna sangat sebagai essence untuk menjaga kulit kita.

Selain itu, minyak zaitun juga berguna untuk membantu menghadang zat yang baik untuk sel kulit kita seperti sinar UV serta berperanan sebagai antioksidan!

4. Anggur

Anggur memiliki kandungan polifenol yang tinggi dan berfungsi untuk menunda penuaan dini serta sebagai antioksidan. Selain itu, anggur juga mengandung asam tanat dan asam sitrat berguna untuk melembutkan dan melembabkan kulit.

Selain itu anggur juga punya kandungan vitamin B3 serta mineral yang tinggi untuk meningkatkan kelembaban serta mempercepat regenerasi kulit.

5. Mentimun

Mentimun mengandung gula serta asam amino tinggi yang banyak dibutuhkan oleh tubuh kita ketika kita beraktivitas ataupun regenerasi kulit.

Selain itu, mentimun juga mengandung vitamin yang cukup tinggi dan berfungsi untuk menutrisi kulit serta otot tubuh kita sehingga mampu menunda penuaan serta mengurangi keriput.

Asam yang terkandung pada mentimun juga berguna loh untuk memutihkan kulit, menyembuhkan luka bakar akibat sinar matahari, serta meredakan alergi pada kulit.

Nah sekarang anda sudah tahu kan rahsia awet nenek 71 tahun ini macam mana kan? Jom terus borong semua jenis makanan ini setiap hari supaya kamu mampu tetep awet muda!

Jangan lupa share ke teman-temanmu juga ya!

Sumber: Gohealth  SUMBER

“Ayah meletakkan meja di hadapan pintu Bilik Agar dapat menemani ibu.Walaupun Dia Tahu Risiko Untuk Berada Berdekatan Dengan Ibu”- perlakuan lelaki ini Mampu membuatkan netizen Menitiskan air Mata…

Tidak semua orang bertuah menemui pasangan seperti yang diidamkan dan pasangan tersebut masih kekal setia walaupun diuji dengan 1001 cabaran.

Seperti pasangan suami isteri John dan Marci Newman, walaupun telah berkahwin selama 18 tahun, mereka masih tetap bersama walaupun si isteri berada dalam keadaan tidak sihat.

Pada April 2017 yang lalu, anak perempuan mereka berusia 17 tahun, Mackenna telah merakam gambar ayahnya yang sedang duduk di meja di luar pintu bilik tidur isterinya. Siapa sangka rupa-rupanya ada kisah yang indah di sebalik apa yang dilakukan oleh lelaki itu!

My mom has to stay in her room in isolation for her cancer radiation so my dad set up a desk at her door to keep her company and I’m crying pic.twitter.com/rucH9HfDvk

— kenna (@mackenna_newman) April 14, 2017

© Twitter | kenna

 

Mackenna telah menceritaka seluruh kisah tersebut di Twitter miliknya dengan mengatakan:

Ibu saya terpaksa duduk di biliknya secara berasingan kerana radiasi kansernya jadi ayah saya meletakkan meja di hadapan pintu supaya dapat menemani ibu dan saya menangis.

Pada tahun sebelumnya, Marci telah didiagnosis menghidap kanser tiroid.

Beberapa minggu sebelum foto itu diambil, Marci telah menjalani sebuah rawatan iodin radioaktif yang merupakan satu bentuk terapi radiasi yang digunakan untuk menyingkirkan sel-sel kanser di dalam badan.

Oleh kerana radiasi yang digunakan dalam pil adalah jauh lebih tinggi berbanding dengan lain-lain bentuk rawatan radiasi, penerima mempunyai risiko untuk mendedahkan radiasi kepada orang lain selepas menerima rawatan.

Untuk mengelakkan Marci daripada mendedahkan radiasi kepada John dan Mackenna, dia terpaksa diisolasi di dalam biliknya selama kurang dari seminggu.

Happy Mother’s Day weirdo pic.twitter.com/Z6xOFb3Ylp

— kenna (@mackenna_newman) May 9, 2016

“Hari pertama,” kata Mackenna, “ayah hanya duduk di luar di halaman belakang rumah.” Dari sana, dia telah bercakap dengan ibu menggunakan tingkap sebagai penghalang mereka. Itu terbukti tidak praktikal, jadi dia meletakan mejanya di luar bilik sejak itu.

Tweet Mackenna mengenai ayahnya memperoleh lebih daripada 70,000 share dan lebih daripada 900 respon orang ramai sejak itu.

Ada yang menyatakan sokongan dan yang lain berkongsi pengalaman serupa, seperti yang berikut:

This is my 7 year old sitting in my door way as I was in isolation. Thyroid cancer here too. Stay strong and stay positive. pic.twitter.com/CI0Sf7jxpJ

— The Network (@AutographNetwrk) April 24, 2017

Ini adalah anak saya berusia 7 tahun duduk di laluan bilik saya ketika saya diisolasi. Kanser tiroid juga di sini. Kekal kuat dan kekal positif.

Mackenna mendedahkan bahawa ayahnya sentiasa hadir pada setiap perjumpaan dengan doktor setiap kali ibunya melakukan pemeriksaan tidak kira betapa kecil pemeriksaan tersebut. Nampaknya cinta mereka kekal utuh walaupun belasan tahun hidup bersama, ternyata kasih sayang mereka tidak akan pernah pudar!

Happy Mother’s Day to the strongest woman I know 💘 you kicked cancers ass!! 💖💖 pic.twitter.com/3Lb3d01lLz

— kenna (@mackenna_newman) May 14, 2017

Sumber: NTD TV

6 TANDA WANITA YANG SUDAH “DITEBUK” SEBELUM BERKAHWIN. TANDA NO 4 TU PALING SENANG NAK KESAN!

Berikut ialah tips cara untuk mengetahui seorang gadis tu masih ada dara atau tidak. Semoga perkongsian ni memberi manfaat kepada korang (lelaki). Info ni jugak adalah tips buat lelaki-lelaki yang hendak membina rumah tangga.

Terdapat beberapa perkara yang perlu diperhatikan pada perempuan iaitu :

1. DAHI – Gadis yang masih suci, dahinya licin. Bila selalu melakukan seks, licin dahinya hilang, timbul kedutan (garis2) yang kadang nampak kadang tak masa bercakap. Kedutan kerana sudah tidak ada dara, tidak sama dengan kedutan wajah yang dimamah usia.

Untuk mengecam gadis yang masih suci atau tidak, cuba perhatikan dahi perempuan yang sudah bersuami dengan yang belum bersuami. Perhatikan betul-betul. Nampak kelainannya.

2. HIDUNG – Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuh hujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat, kadang-kadang warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat.

3. MATA – Untuk mengetahui wanita itu masih suci atau tak, cuba tengok matanya. Bila bahagian bawah kelopak terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam bermaksud gadis itu sudah tidak suci lagi. Gadis yang masih suci matanya berseri, tidak ada warna hitam dan tidak ada lebam. Apabila gadis itu ketawa di bawah kelopak matanya tidak ada kedut, bergaris. (yang dimaksudkan lebam mata bukan kerana kurang tidur )

4. PUNGGUNG – Punggung gadis berubah melalui 2 proses:

A. Punggung gadis menjadi besar kerana proses hormon.

B. Punggung gadis menjadi besar kerana lelaki.

Punggung yang sudah kena sentuhan lelaki akan menjadi besar, lebih-lebih lagi yang sudah melakukan hubungan kelamin. Punggung gadis yang masih suci walaupun gemuk ia masih kelihatan tegang dan tidak jatuh. Bagi yang pernah melakukan hubungan seks, punggungnya memang berisi dan besar tetapi tidak kental, punggungnya nampak jatuh ketika berjalan, goyangannya tidak melantun.

5. TELINGA – Gadis yang tidak pernah disentuh oleh lelaki, telinganya cantik dan nampak bersih, kalau gadis itu pernah disetubuhi atau telinganya pernah digigit atau dicium dan disentuh, secara automatik bentuk telinga gadis itu akan berubah menjadi lebih leper sedikit dan pucat. Bagi gadis yang masih suci tapi pernah kena sentuh lelaki, pucatnya tidaklah ketara sangat.

6. BUAH DADA – Peranan buah dada memang banyak, bukan sekedar menggoda nafsu lelaki saja, tapi buah dada sebagai bukti kalau gadis itu pernah disentuh atau tidak. Buah dada gadis yang belum pernah kena sentuh, sentiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, buah dada itu tegangnya berkurang dan membesar sedikit dari pada ukuran asalnya. Lebih kerap disentuh, lebih kendur.

Kalau belum kena sentuhan, walaupun buah dada berbuai disaat berlari tetapi buaiannya tidak terlalu berombak. Puting buah dada yang pernah kena sentuhan menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Buah dada yang selalu kena ramas akan menjadi lebih besar, dan jangan menuduh gadis yang berbuah dada besar itu kena remas. Sebab, buah dada yang besar sebab kena ramas dan yang besar sebab semulajadi memang berbeza.

SUMBER

“Walaupun Dia Bukan Pilihan Aku Tapi Setiap Malam Dia Buat Tubuhku Mer0nta Kehangatan!” Kisah Malam Pertama Wanita Ini Dapat Perhatian Umum!

        Usiaku 24 tahun ketika aku mendirikan rumahtangga dengan suami ku, Beliau sebenarnya bukan lah pilihan ku tetapi atas kehendak 0rang tuaku aku terima sahaja kehendaknya. Aku mempunyai badan yang agak gempal sedikit muka bulat dan berkulit cerah.kalau nak buat perbandingan adala macam kuna pelak0n drama tu. manakala suamiku berbadan besar dan tinggi, berkulit agak gelap memang sebijik macam pelak0n dan penyanyi kum0n.Dihari pernikahan aku x rasa keser0n0kan sebagai se0rang yang hendak berumah tangga hanya kurasa macam biasa je. ialah mungkin perasaan cinta tu tak ujud lagi dalam diri aku. majlis kenduri diadakan secara sederhana tetapi nampaknya agak meriah dan ramailah saudara mara dan kawan-kawanku datang. mereka semua mengucapkan tahniah serta membawa berbagai hadiah.

        menjelang petang setelah ramai tetamu dan saudara mara pulang hatiku telah mula berdebar-debar apa yang harus aku buat nanti dengan suamiku. aku lihat dia dah mula selesai berb0rak dan masuk kedalam bilik. aku mula buat-buat banyak kerja t0la0ng kemas kerusi la. cuci pinggan la dan banyak lagi.

        hingga ditegur 0leh kakak ku. apa kau buatni pegila naik atas kau tu pengantin. Sebenarnya aku dah tak pakai baju pengantin lagi. masa buat kerja-kerja tadi aku dah salin pakai seluar labuh dan baju t lengan panjang. serta bertudung.

        memandangkan haripun dah hapir gelap nak tak dak aku terpaksa juga naik kerumah dan masuk kebilik.kulihat suamiku tengah duduk di katil dengan hanya berkain pelekat tampa baju. aku jadi terkejut, sebab tak pernah teng0k dia dalam keadaan begitu.aku pun dengan malu-malu terus je masuk dan pegi ka almari untuk ambik tuala sebab nak mandi. tiba-tiba kurasa suamiku dah ada ka belakang aku. aku jadi makin gelabah. dengan perlahan aka dapat rasakan yang tangannya telah menyentuh bahuku lalu memusingkan badanku untuk mengadapnya. aku jadi malu dan hanya tunduk sahaja. tetapi perasaan cinta dan sayang masih belum lagi timbul dalam diriku. aku hanya pasrah dan

        membiarkan apa yang bakal berlaku kepada ku. lagipun akunikan isterinya yang sah, jadi terpulanglah apa dia nak buat.

        Setelah itu tangannya yang besar mula menjalar ketengkukku hingga kurasa semua bulu r0ma ku naik. kemudian dia d0ngakkan mukaku dan dengan sepantasnya dia mencium bibirku. terkecut aku sebab inilah kali pertama bibirku dikucup.kemudian mulutnya mula menjalar keseluruh mukaku sampai leherku pun dikucup menyebabkan aku menggeliat kegelian. Kemudian tangannya yang tadi ada dibahu kini telah mula mendarat di bukitku yang kurasa telah mula mengeras.Walaupun masih dibaluti dengan baju dan bra tapi aku dapat merasa sentuhan tangannya yang besar.

        setelah agak puar dig0ny0k dan di g0s0k-g0s0k payu daraku, kini dengan perlahan dia telah membuka bajuku. aku diam dan merelakan sahaja. maka tersembullah bah dadaku yang masih ditutupi bra hitam dan itu pun hanya seketika kerana dengan tiba-tiba ianya telah melurut keluar dari tubuh ku. Kini terserlah buah dadaku. Suamiku kini menikmati keindahan bentuk dan kepejalan buah dadaku. Satu situasi yang tidak pernah kualami. sebelum ini.Suamikudengan lembut menjilat puting susuku , menghisapnya, meny0ny0tnya dan mengigitnya dengan manja dan sedikit rakus. Syahwat hangat menguasai diriku.

        Aku mengeliat kegelian. Tangannya terus menyentuh tundunku yang dipenuhi dengan bulu-bulu yang lebat. Terus terang aku tidak pernah mencukur buluku yang lebat namun aku sering mencucunya dengan pencuci yang selalu kubeli dari temanku.Kemudian sumiku terum membaringkan aku diats katil penganting yang masih kemas dan cantik. dan dengan segera dia menarik seluarku dan seluardalamku sekali gus dan dicampakkanya ditepi katil. aku dengan segera menutup cipapku sebab kulihat suamiku memerhatikan dengan penuh geram. tampa kuduga suamiku mengankat tangan ku dan terus menciumi cipapku .tiba-tiba aku rasa satu kelainnan dan dapat kurasai lidahnya mener0kai kelentit, lurah dan lubang pussyku, sekali lagi rasa ghairah yang tidak b0leh kugambarkan dengan kata-kata menjalar pada seluruh tubuhku. Aku pernah mendengar bab 0ral sex tapi aku tidak pernah terduga akan dilakukan sebegini pada malam pertama

        ini. Rupanya dalam diam suami memiliki kepakaran dan tahu teknik memuaskan wanita.

        Jilatan suamiku ke atas pussyku begitu lama sehingga aku 0rgasm beberapakali dengan menjerit-jerit kuat kerana menikmati nikmat yang amat sangat. Aku kini mula membalas tiap serangan suamiku. Aku mengucup dan lidahku bermain dalam mulutnya. Sedap dan nikmat. Pintu lubang cipapku diketuk, terasa sesuatu yang keras dan besar sedang mengacah-acah. aku men0lak sidikit tubuh suamiku kerana aku rasa agak sakit. Pencarian bertemu. Dapat kurasakan kepala k0te Suamiku ditenang pada sasarannyam lubang farajku! aku sempat menjeling untuk melihat k0tenya memang besar suma nampak

        agak pendek. kemudian kurasa bibir cipapku dikuak 0leh batang suamiku.

        Terasa sakit dan nyilu yang amat sangat, aku mula menangis kerana sakit. tapi suamiku terus saja mener0b0s cipapkur dan batang zakar suamiku kini menujah keluar masuk dalam lubang pukiku secara perlahan-lahan, dan kesakitan yang ku alami tadi kini mula bertukar menjadi kenikmatan. Satu kenikmatan yang tak pernah kurasai. Batang suamiku semakin jauh dan dalam mener0kai farajku dan mulut pukiku cuba mengulum batang suamiku yang besar dan keras itu. Dinding vaginaku yang digesel 0leh kasarnya kulit batang Abang N membuatkan aku merasa geli dan ngilu. Memang batang butuh yang suamiku miliki jauh lebih besar dan tegang dari apa yang aku pernah bayangkan. Akhirnya pangkal kemaluan kami bertaup rapat, terasa farajku

        dipenuhi seluruh batang suamiku. Senakkkk!!!

        suamiku melakukan henjutan perlahan sehingga perlakuan s0r0ng dan tarik menjadi semakin rancak. Pukiku dihentak dengan kuat. Aku merasakan kepala k0te suamiku berdenyut dan mengembang mencecah lalu menujah g-sp0t cipapku. Aku kegelian yang amat sangat. Lubang pukiku berlendir dan lencun. Aku semput nafas dan syahwatku menguasai tubuhku. Setiap kali suamiku mer0d0k butuhnya terasa terper0s0k farajku ke dalam, dan bila di tariknya pula bibir puki ku mengikut keluar semuanya. Dan ketika itu aku mendapat 0rgasmeku.

        Aku cuba mengemut dan kesendatan lubang pukiku agak menyukarkan kerja-kerja mengemut namun suamiku mendesah dan mengerang dan menjerit kecil. Bab aku pula jangan cakaplah. Desah, renggek, raung, jerit dan tangisku, semua bercampur baur bila suamiku terus memp0mpa dan menujah butuhnya dalam pukiku begitu lama. Aku merasa bibir farajku melecet, k0yak dan pedih. Yang penting sebagai se0rang perempuan, aku punya nafsu, aku punya keinginan, persetubuhan bukan hak lelaki sahaja..Jadi apa salahnya aku menikmati peluang yang ada sekarang?

        Sedar tak sedar 30 minit butuh suamiku berendam di dalam tasik farajku. Aku kagum dengan suamiku, aku mencapai multiple 0rgasm dan tubuhku mengejang sekejang-kejangnya beberapa kali .Tiba-tiba dia menjerit dan aku memegang lalu menarik buntut suamiku rapat ke cipapku. Tiba-tiba aku merasa ledakan air mani suamiku ke g-sp0t di lubang pussyku. Hangattt!!! Aku turut menjerit sambil mengucup keras mulut suamiku dengan nafasku yang besar dan kasar. suamiku terus menciumiku sambil membiarkan butuhnya terus berendam di dalam farajku. sesudah itu aku pun terbaring kepuasan dan tampa kusedari aku terlena kerana kepenatan.

        Walaupun pada mulanya aku tak berapa suka dengan suamiku tapi kini aku amat menyayanginya dan a ku seakan menjadi kemaruk. Aku mahu butuh suamiku senantiasa berada dalam pukiku. Walaupun suamiku tak hansem dan badannya p0n besar tapi aku sangat puas dan bahagia dan hingga kini suamiku masih segagah dulu biarpun kami tah mempunyai 4 0rang anak

Sumber

PANAS…!!!! INILAH SENARAI ARTIS LELAKI MELAYU BERTATU!!!!.. FUH TAK SANGKA BETUL

Setiap orang pasti ada kisah silam tersendiri, sama ada baik atau buruk kadang kadang ianya akan kembali menghantui kita yang mahu melupakannya. Cewah. Tidak terkecuali pelak0n lelaki yang terkenal dengan imej bad b0y, Ammar Alfian yang kembali menjadi bualan ramai…

Sejak akhir akhir ini, Ammar Alfian dilihat banyak memuat naik gambar dirinya di Instagram yang menampakkan tatu di bahagian bahu beliau dan ini menimbulkan pers0alan di kalangan peminat sama ada tatu itu bersifat sementara atau kekal….

Bercakap kepada Harian Metr0 hari ini, Ammar Alfian mengakui beliau tidak berniat untuk mencari publisi murahan dengan menayangkan diri tanpa berbaju di Instagram kerana ramai juga selebriti yang melakukan perkara sebegitu selama ini…

“Tatu di dada dan bahu saya itu dibuat selepas putus cinta dengan se0rang pelakon kira-kira dua tahun lalu. Niat saya memuat naik gambar dalam keadaan begitu kerana itu adalah diri saya. Inilah kehidupan saya. Saya tidak perlu menjadi orang lain demi menjaga hati orang lain,” jelasnya…

Ammar Alfian juga menambah yang beliau ada rancangan untuk membuang tatu berkenaan namun belum berkesempatan selain kesan buruk epada kulitnya beliau menangguhkan dahulu hasrat tersebut selain berharap dapat melakukannya di luar negara…

“Mereka turut menyarankan saya melakukannya di Amerika Syarikat kerana di sana kaedahnya lebih bagus tanpa sebarang kesan parut. Jika ada rezeki memang saya mahu ke sana untuk membuang tatu ini,” tambahnya…

Sumber

PANAS: Pemandu Grabcar Rakam Aksi Penumpang Gadis Bertudung Bercumbuan Dalam Kereta

SCROLL BAWAH UNTUK MENONTON VIDEO

27 PERINGATAN BUAT PENUMPANG GRABCAR UBER ini telah kami edit supaya nampak lebih sopan & sedap dibaca.

Ini 27 perkara tersebut :-

1. Rider digalakkan duduk belakang (Tgk drivers). Driver otai tidak selesa rider duduk depan sebab rasa seperti orang perhatikan.

2. Jangan ajak driver sembang(nak focus memandu,nanti salah masuk simpang). Masuk, duduk & diam. Tegur sapa seperti, Hai! Jemput masuk, good day, terima kasih, Assalamulaikum digalakkan.

3. Sediakan duit kecil. Ya memang tanggungjawab driver sediakan duit baki. Driver lama dah maklum. Tapi driver baru tu, diorang manja.

4. Jangan suka buat remeh, ping trip RM3. Anda bayar RM50, anda fikir driver ada masa untuk sakit kepala? Kalau driver bagi 47 keping duit RM1 anda jangan marah driver pula ya.

5. Jangan makan KFC atau Mcdonald dalam kereta Grab Uber. Even jangan makan at all. Emphasize on KFC and McD sebab bau dia melekat.

6. Aircond; kalau sejuk beritahu, panas beritahu. Serius driver tak marah kalau anda minta kuatkan aircond.

7. Radio; Jangan gatal tangan tukar siaran. Kalau trip anda bawah 10km, duduk diam & dengar saja. Kalau jauh, anda boleh minta driver tukar.

8. Mabuk; setiap poket seat ada plastik driver sediakan. Bila anda balik clubbing, nak muntah, guna plastik tu.

9. Jika anda muntah juga. anda kena bayar gantirugi cuci kereta minimum RM150-200. Anda tak bayar, akaun rider anda akan disuspend.

11. Promo; jika anda urgent, jangan guna promo, sebab driver noob banyak ignore promo. Guna promo di waktu senggang je. Contohnya weekend.

12. Ping; bila anda dah ada kat Lobby Condo, baru ping. Jangan marah kalau anda lambat kena cancel.

13. SOP; bila masuk, driver selalu tanya kan; “Cik ni Atiqah? Nak pergi Pavillion?” Anda jawab je. Driver bukan tak baca apps cuma driver dah banyak kali dapat rider orang lain. Atau dia salah letak lokasi lain. Nak pergi Concord KL, dia letak Concord Shah Alam.

14. Bila driver tanya nama dan destinasi. Dia sebenarnya nak confirmkan detail sama dengan dalam apps tu. Simple.

15. Grabshare; anda memang dah tahu akan share trip tu dengan rider lain. So anda takde hak bagi consent driver tu boleh gi ambil ke tak 2nd rider.

16. Cancelation; jangan cancel ping bila driver dah dekat. Ya, driver tak boleh buat apa. Tapi anda akan disumpah. Akaun anda akan diboikot.

17. Driver Cancelation; driver banyak cancel ping sebab

A. Anda lambat

B. Text or call tak reply.

C. Pickup terlalu jauh contohnya 5km. 20 minit

18. Jika pickup destination anda dekat & simple. Dan drop off pun dekat, selalunya driver akan datang terus tanpa sms atau call dulu. Jangan ingat driver tak sms atau call tu maknanya dia taknak datang. Cuma dia rasa not worth it untuk call. Ping 3 ringgit je pun.

19. Rating, jangan suka rating driver terlalu rendah kerap sangat. Rate rendah bila driver terlalu problem. Sebab bila rating rendah, driver kena suspend. Driver sikit. Anda nak dapat driver susah, dah la takde kereta nak pergi kerja. Sedarlah diri sikit.

20. Prinsip Asas; Duit tu duit anda. Kereta tu kereta driver. Anda tak suka, anda boleh berhenti dan keluar. Jangan simpan dendam kesumat.

21. Jangan hempas pintu kereta Grab/Uber.

22. Tertinggal barang : jika tertinggal barang dlm kereta. Anda yg pergi kepada driver untuk ambil. Bukan driver yg hantar. Jika driver insist utk hantar, bersopanlah dengan memberi tips duit minyak. Hantar barang ni bukan obligation driver.

23. Teknik guna apps; guna apps tu, tengok kereta driver pusing-pusing dalam apps cari anda, anda nampak driver sesat, call lah untuk guide dia.

24. Update Rider’s Apps anda selalu. Guna chat dalam apps untuk berkomunikasi dengan driver.

25. Kebanyakan driver partimer adalah profesional. Ada kerja engineer, akauntan, arkitek, pengurus, exec. Jangan suka underestimate orang.

26. Dalam apps ada fungsi notes/nota. Tulis dalam tu “saya di entrance COACH” contoh. Sebab mall besar susah nak jumpa rider. Pintu masuk banyak.

27.Jangan bermadu kasih dalam kereta. Hormat sikit dekat driver.

Tak banyak pun kan cuma 27 peringatan buat penumpang GrabCar Uber. Sekarang anda dah fahamkan apa tanggungjawab anda sebagai rider.

So, sama-sama kita jalankan tanggungjawab masing-masing. Kalau ada masalah bawa berbincang dengan driver.

https://youtu.be/Rb_toXJ_JIw

Antara komen2 pengguna facebook : –

Sumber

Dikecam Teruk Dira Abu Zahar Puteri UMNO, Ini Respon Paling ‘WIN” Fathia  latiff Buat Dira Terkedu!!!

Semalam viral di media sosial apabila Khaidhirah Abu Zahar atau lebih dikenali sebagai Dira menyelar tindakan pelakon Fathia Latiff yang sering menyuarakan hal isu politik semasa menerusi akaun Twitternya.

Menurut Dira, Fathia sepatutnya turun padang untuk mengetahui isu politik, bukannya hanya bermain telefon. Namun, Fathia membalas balik kenyataan yang dibuat oleh Dira Abu Zahar. Baginya, itu adalah hak individu itu sendiri.

Kenapa hendak percaya kepada dakyah-dakyah ringan seperti Fathia Latiff. Tidak perlu. Dia bukan tahu apa pun. Kalau betul hendak cerita pasal rakyat turun padang. Setakat pegang telefon bimbit dan tekan-tekan dia boleh duduk diam-diam. Betulkan hidup dia dulu, betulkan lakonan dia dulu.

Menerusi ucapan Dira di dewan PWTC, dia menyuruh agar Fathia betulkan hidupnya dahulu sebelum masuk campur hal kerajaan. Ucapannya itu mendapat pelbagai respon orang ramai yang ada setuju dan tidak. Walau bagaimanapun, Fathia kelihatan tenang membalas kembali kritikan itu di laman twitternya.

Sumber

(Video) SEIRAS..!! Foto Gadis Sabah Seiras Kajol Jadi Tular..Tapi Versi Ayu Bertudung.. Comelnyaa….Tengok Video Tu Kalau Tak Percaya…

Sebelum ini kita pernah digemparkan dengan kehadiran Selena Gomez versi Malaysia yang merupakan seorang gadis jelita dari Negeri Di Bawah Bayu, Sabah.

Namun kali ini muncul pula gadis yang mempunyai iras wajah aktres terkenal Bollywood, Kajol Mukherjee.

Gadis yang dikenali sebagai Tasha Muslie itu juga berasal dari Sabah dan mula menjadi tular selepas fotonya dimuat naik di laman Instagram seorang jurusolek.

Masih menatap foto ini. Akak cari gambar Kajol yang solekan dia lebih kurang seperti adik Tasha semalam (Rabu) untuk bagi nampak lagi sama. Kalau suka tolong klik suka dan kongsi. Bagi tular Kajol Sabah kita.

Menurut jurusolek itu lagi, dia juga menyedari akan fenomena kemunculan wajah seiras selebriti yang rata-ratanya datang dari Sabah.

Betullah di Sabah ni macam-macam ada rupa gadis-gadisnya. Gadis berwajah iras Kajol pun ada. Terima kasih adik @tashamuslie kerana sudi tadah muka untuk kali kedua.

Malah, Tasha sendiri turut berkongsi fotonya di Instagram dengan kapsyen berbunyi, “Be love, be light. Theme make up, would be like Kajol. Yay or nay?” (Jadi cinta, jadi cahaya. Tema solekan ini, akan menjadi seperti Kajol. Berjaya atau tidak?)

sumber

Rupa-Rupanya Dira Abu Zahar Puteri Umno Yg Sound Fathia Latiff Bukan Calang-Calang Orang..JOm Lihat Biodata Beliau Pasti Ramai Terkejut Besar,…

Khaidhirah binti Abu Zahar atau lebih dikenali sebagai Dira Abu Zahar (lahir 2 Mac 1984) merupakan seorang pelakon dan pengacara wanita Malaysia dan merupakan anak kepada bekas Ketua Menteri Melaka kelapan, Datuk Seri Abu Zahar Haji Ishnin yang menjawat jawatan itu dari 23 Mei 1997 hingga 2 Disember 1999.[1]

Beliau dilahirkan sebagai Khaidiriah binti Abu Zahar pada 2 Mac 1984 di Merlimau, Melaka, anak kepada mantan Ketua Menteri Melaka, Allahyarham Datuk Seri Abu Zahar Ithnin. Dira memiliki kelulusan Ijazah Sarjana Muda Undang-Undang dari Universiti Teknologi Mara Shah Alam, dan mempunyai hobi menunggang motosikal berkuasa tinggi.

Dira pernah menjadi pengacara di rancangan televisyen Fulus Mania, Jom Ronda bersama Proton dan Melodi. Antara drama yang pernah dilakonkannya termasuk Delima, Cinta Tanpa Suara, Rona Roni Makaroni, Merah Puteh, Seratus Harijadi, Tower 13, Aki Nabalu, Arjuna, Perempuan, Dua Kali Mencintai Mu, Crossings dan Aku Bukan Dia. Pernah berlakon dalam filem My Indie Rock Darling.

Dira juga turut terbabit dalam persembahan teater Kompilasi Vol II (Legasi) dan Tanda

Dira juga turut terbabit dalam penulisan skrip seperti untuk filem drama Syawal Aku Dan Dia di TV Alhijrah.[3] Dira pernah menyertai rancangan Sehati Berdansa, sebuah program realiti tarian terbitan Astro.[4]

Beliau telah membintangi beberapa buah filem seperti Untuk Tiga Hari, Chow Kit, Kil, Lari, dan Longkai.

Kehidupan peribadi

Dira Abu Zahar pernah mendirikan rumahtangga bersama pasangannya Tengku Shafiz-Rullah Tengku Mohd Shahid, tetapi mereka kini telahpun berpisah. Dira kemudian telah mendirikan rumahtangga bersama Mohd Helmi Mohd Yusof, dan pernah mengalami keguguran pada Disember 2013.[5] Beliau mempunyai seorang anak Tengku Anggun Deandra Tengku Shafiz-Rullah.

Filem

Untuk Tiga Hari – (2012) – Artis Jemputan

KIL – (2013) – Pelakon Tambahan – Watak Sebagai (Salina)

Lari – (2013) – Pelakon Utama – Watak Sebagai (Maya)

Longkai – (2013) – Pelakon Utama – Watak Sebagai (Rima)

Papadom 2 – (2013) – Pelakon Tambahan

Sejoli Misi Cantas Cinta – (2014) – Pelakon Utama – Watak Sebagai (Lola)

My Indie Rock Darling

Kimchi Untuk Awak

Sumber

Akhirnya Kehilangan Linda Onn Selama Ini Terjawab. Perubahannya Kini Sgt MENGEJUTKAN ! Tiada Siapa Yg Tahu ..!!

PETALING JAYA: Penyampai radio Suria FM, Linda Onn mengakui hidupnya lebih tenang tanpa sebarang publisiti murahan dan cerita-cerita sensasi seperti mana yang pernah dilaluinya sebelum berumahtangga.

Linda atau nama sebenarnya Rozlindah Onn, 39, berkata walaupun ketika ini dia jarang mendapat publisiti media, namun ia bukan satu masalah kerana komitmennya semakin bertambah selepas berkahwin.

“Jujur, saya gembira dengan kehidupan sekarang dan lebih selesa melakukan rutin harian saya sebagai seorang penyampai radio, pengusaha untuk empat buah restoran dan menjalankan tanggungjawab sebagai seorang isteri daripada bercerita perkara-perkara yang tiada kepentingan untuk dikongsi,” katanya kepada mStar Online.

Ditanya adakah hubungannya semakin dingin dengan pihak media menyebabkan dia jarang mendapat publisiti Linda menafikan perkara itu sebaliknya memuji golongan berkenaan yang banyak menyokong kerjayanya selama ini.

“Oh, cerita itu tidak benar. Media selamanya tetap menjadi rakan baik yang sangat menyokong kerjaya seni saya. Mana mungkin hubungan kami dingin.

“Benar saya kurang mendapat publisiti dan perkara itu langsung tidak mendatangkan masalah kepada saya kerana sejak berkahwin, komitmen saya juga semakin bertambah,” katanya.

Mengulas lanjut perkara itu, Linda bekata, sepanjang hampir 18 tahun berada dalam industri hiburan, dia sudah melalui pelbagai gosip dan cerita-cerita sensasi yang secara tidak langsung mematangkan dirinya.

Justeru, tiba masanya untuk dia lebih bersikap profesional dan matang dalam mencari arah tuju hidup.

Linda juga berkata dia begitu gemarkan cabaran dan amat berharap diberi peluang oleh mana-mana produksi untuk dia kembali ke dunia pengacaraan televisyen menerusi program-program berbentuk motivasi dan kemasyarakatan.

Ini kerana menerusi program-program sebegitulah dia dapat menyalurkan input yang positif kepada masyarakat dan perkara ini sekali gus mampu memberi kepuasan yang maksimum kepada dirinya.

Mengenai perkembangan peribadi, Linda yang sudah tiga tahun mendirikan rumah tangga bersama Ungku Azhar Ungku Muhammad Maznan, 37, tidak banyak berselindung saat ditanya soal kehadiran cahaya mata.

“Saya tahu ramai yang menunggu khabar gembira itu. Di sini saya lebih senang menyerahkan semuanya kepada takdir kerana itu semua adalah urusan-Nya.

“Jika ditakdirkan ada, saya dan suami terima dengan lapang dada. Doa-doakanlah, katanya.

SUMBER